image

Ooit hadden we hier een linolzuur-affaire. We vroegen ons af hoe het zat met Unilever. Was het bedrijf nog wel voldoende 'in touch' met de markt?
Marco Derksen vroeg zich af of Procter & Gamble met zijn 'connect & develop'-programma niet veel sterker was dan het 'dove en blinde' Unilever.
Ik vroeg me af of het bedrijf wel snapte hoe eenvoudig je functional foods als Becel marketingwise kunt updaten op basis van nieuwe wetenschappelijke inzichten.

Zouden we gelijk hebben gehad?

De geruchten gaan dat Unilever - net als het falend Nederlands bancair erfgoed van ABN Amro, inmiddels afgezakt tot een 2e rangs bank - wordt overgenomen. Door, wellicht, Procter.

Volgens dezelfde geruchten is het ook denkbaar dat Numico's man van een dikke 80 miljoen, Jan Bennink, Unilever klaar komt stomen voor zijn volgende deal.

Er is veel aan de hand in eten. De beslissingen, het geld en de motivatie zijn in handen van weinigen.
Dit artikel afdrukken