Ik zocht naar tomaten van de soort 'coeur de boeuf' en vlees van de runderrassen Angus en Brandrood uit Nederlandse natuurgebieden. Die tomaten zijn heerlijk. Die dieren zijn CO2 neutrale grasmaaiers en natuuronderhoud/bosbouwmedewerkers en leveren vlees van uitstekende kwaliteit. Maar ze staan er helemaal niet tussen.
O ja, van de 'coeurs' blijken in Nederland nog ergens 2 hectares geteeld te worden. Ze zijn gewoon te koop bij The Greenery. AH wil ze niet: kun je niks mee, ook al zijn ze super heeeeeeerlijk. Als je doorklikt naar de Greenery zie je nog meer tomaten die je bij AH niet vindt. Gek hé?
Het Wheel of Retail 2008-event leverde donderdagavond 24 winnende producten op. Daarnaast won Albert Heijn de titel voor meest opnamevriendelijke supermarktketen. Unilever was grootverdiener met maar liefst zes wheels. Alcoholhoudende dranken
Wieckse Rose - Heineken
Baby Producten
Nestlé Pyjamapapje - Nestlé Nederland
Conserven
Hak Verwen Fruit - Neerlands Glorie
Diepvries IJs
Ola Frusi - Unilever Benelux
Diepvries Maaltijden & componenten
Dr.Oetker Casa di Mama - Dr. Oetker Nederland B.V.
Frisse Dranken
Coca Cola Zero - Coca Cola Enterprises Inc.
Geelvetten & Oliën
Becel Omega 3+ Tafel Halvarine - Unilever Benelux
Homecare Cleaners
Harpic Max - Reckitt Benckiser Group
Maaltijden & Componenten
Lassie Minuutje - Lassie (Carbonell)
Papierwaren
Edet Easy Pull - SCA Hygien Products
Personal care Lichaam
Gillette Fusion - Procter & Gamble Nederland
Soepen
Cup A Soup Specials - Unilever Benelux
Warme Dranken
Chocomel Hot - Friesland Foods
Wasmiddelen
Robijn crème wasverzachter (Jojoba en Amandel) - Unilever Benelux
Z&S Biscuits&Koek
Peijnenburg Koffieleutjes - Koninklijke Peijnenburg B.V.
Droge snacks
Lay's Baked - Pepsico International
Suikerwerk
RedBand Truly - Leaf Holland
Zuivel
Paula Vla - Dr. Oetker Nederland B.V.
Zuiveldranken
Adez - Unilever Benelux
Bakproducten
Geen Wheel
Diepvries snacks
Geen Wheel
Kaas
Geen Wheel
Ontbijtproducten
Geen Wheel
Maaltijdversierders & smaakmakers
Geen Wheel
Personal Care Haar
Geen Wheel
Personal Care Mond
Geen Wheel
Pet Care
Geen Wheel
Rookwaren
Geen Wheel
Vers
Geen Wheel
Chocolade
Geen Wheel
Special Wheels
Meest margeverhogende product: Cup A Soup Specials - Unilever Benelux
Meest innovatieve product: Lay's Baked - Pepsico International
Meest marktverruimende product: Wieckse Rosé - Heineken
Consumentenwheel: Gillette Fusion - Proctor & Gamble Nederland
Supermarkt met de hoogste opnamebereidheid: Albert Heijn
Gouden Wheel
Beste introductie 2007: Gillette Fusion - Proctor & Gamble Nederland
bron: distrifood
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dus AH is niet zo opnamevriendelijk, bedoel je? Het kan ook zijn dat Greenery de coeur de boeufs niet aan AH wenste te verkopen, want elders betere prijs?
AH legt toch best veel nieuwe producten neer, zo door het jaar.
Da's een koud kunstje als je de grootste bent en weet dat je er geld voor kunt vragen. Schapruimte is immers big business: de fabrikant moet die kopen.
Maar wat is je punt dan?
Wat denk je?
Misschien dat je eigenlijk vindt dat Angus-vlees het retailwiel had moeten winnen en dat het schande is dat er in de afdeling vers geen wiel is uitgedeeld en dat innovaties niet om ingewikkelde hip klinkende producten zou moeten gaan, maar om betere, meer basale producten beter aan de man te brengen.
Hier op de Kneuterdijk zit meen ik een winkeltje dat onderscheidingen maakt. Van sjerp tot medaille. Laat daar de Foodlog-sjerp maken en geef die aan de mensen achter het Angus-rund en aan de Greenery. Persbericht naar Distrifood sturen, uiteraard. Er zou dit jaar toch een product/initiatief van het jaar-verkiezingachtig iets komen hier?