image

In een wereld waar smaak uit de fabriek komt, in een zo groot mogelijk volume over de hele wereld verkocht moet kunnen worden en dus overal min of meer dezelfde platte, smakeloze trekken vertoont, verbaast het trotse nieuws van Quest uit ons eigen Naarden van vanmorgen. Op Foodnavigator wordt trots verslag gedaan van de zgn. 3D-benadering van deze leidende aroma-fabrikant. Niet alleen smaak, maar ook andere zaken (w.o. lifestyle) worden in deze revolutionnaire onderzoeksmethode betrokken om ... te voorspellen welk smaken consumenten 'lekker' gaan vinden Het onderzoeksprogramma heet 'snacking inspired by life' en suggereert dat wij de natuur zijn waaruit de smaakstoffen worden afgeleid die Quest ons via de producten van Unilever, Nestlé, Danone en Procter & Gamble voorzet. Wat geweldig om zo dicht bij de natuur aan te sluiten.

Toch een kleine methodologische kanttekening: je laat mensen gewoon proeven wat jij ze voorzet en kijkt dan of ze het eten en drinken of niet. Wedden dat je alleen maar test of ze jouw wereld accepteren! Niks 'inspired by life' dus. Inspired by Quest - let's be realistic.

Wat hebben marketeers toch? Denken ze dat zelfs het professionele publiek waar Foodnavigator voor bestemd is ook bestaat uit een kolonie #@#*#*&#?!!?!.
Dit artikel afdrukken