Een andere naam en alles is anders. Ik word hier zo moe van...
Dieet als benaming op de verpakking is een vies woord geworden. Dat stelt Mintel.
Het onderzoeksbureau baseert deze stelling op haar database waarin het wereldwijd nieuwe producten opslaat. Mintel categoriseert deze producten op basis van de informatie op het etiket. In de VS vermijdt dieetmultinational Weight Watchers zorgvuldig het D-woord. Daarvoor in de plaats gebruikt het bedrijf de term life style.
Ook voor Unilever, op de markt met haar afslankproduct Slimfast, heeft het woord afgedaan, zo stelt Mintel. Zo staat op de meest recente introductie Slim-Fast Hunger Shots dat het 'helps you want to eat less.' Het woord 'diet' is echter in geen velden of wegen te bekennen.
Bron: EVMI
Dit artikel afdrukken
Dieet als benaming op de verpakking is een vies woord geworden. Dat stelt Mintel.
Het onderzoeksbureau baseert deze stelling op haar database waarin het wereldwijd nieuwe producten opslaat. Mintel categoriseert deze producten op basis van de informatie op het etiket. In de VS vermijdt dieetmultinational Weight Watchers zorgvuldig het D-woord. Daarvoor in de plaats gebruikt het bedrijf de term life style.
Ook voor Unilever, op de markt met haar afslankproduct Slimfast, heeft het woord afgedaan, zo stelt Mintel. Zo staat op de meest recente introductie Slim-Fast Hunger Shots dat het 'helps you want to eat less.' Het woord 'diet' is echter in geen velden of wegen te bekennen.
Bron: EVMI
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dat is nu ook precies het gevaar! Oude producten aan de man brengen onder nieuwe marketing hypes. Laten we proberen (wellicht tegen beter weten in) in ieder geval iets dichter bij de werkelijkheid te blijven.