Kun je bij Albert Heijn sparen voor korting op kristallen glazen, bij Delhaize, de Belgische evenknie van AH binnen het Ahold-Delhaize concern, spaar je vanaf nu voor korting op een gezond voedingspatroon.
Klanten van Delhaize krijgen op vertoon van hun Plus-klantenkaart - het equivalent van AH's Bonuskaart - 20% korting op producten met een Nutri-Score A en B. De actie geldt in de winkel en online. De korting kan oplopen tot maximaal €30 per maand. De actie loopt tot het einde van het jaar en volgt op een succesvolle pilot dit voorjaar, aldus Distrifood.
De Belgische overheid accepteerde het Nutri-Score-logo begin 2018. Nederland moet dit jaar nog beslissen over een nieuw nationaal voedselkeuzelogo in het kader van het Preventieakkoord.
De Nutri-Score is een van de mogelijke kandidaten en heeft de steun van onder meer de Consumentenbond en foodwatch. Onder meer Hak voerde het al in. Coca-Cola test inmiddels het stoplichtlogo uit. Er zijn nog meer logo's in omloop.
Ook Albert Heijn maakt zich sterk voor de Nutri-Score. De supermarkt is van plan het voedselkeuzelogo op het online-assortiment in te gaan voeren. Volgens Albert Heijn om de staatssecretaris te helpen met een 'grootschalig gezondheidsexperiment'. In België test Ahold Delhaize onderwijl uit hoe effectief de combinatie van een voedselkeuzelogo én prijsvoordeel is om consumenten gezonder te laten eten. Een logo is misschien moeilijk te snappen, een spaaractie begrijpt iedereen. Nu is het wel zo dat er gezonde producten zijn die geen A of B scoren, zoals bijvoorbeeld olijfolie (D). Mogelijk vergaten de marketeers nog even navraag te doen bij gezondheidsdeskundigen.
Dit artikel afdrukken
De Belgische overheid accepteerde het Nutri-Score-logo begin 2018. Nederland moet dit jaar nog beslissen over een nieuw nationaal voedselkeuzelogo in het kader van het Preventieakkoord.
De Nutri-Score is een van de mogelijke kandidaten en heeft de steun van onder meer de Consumentenbond en foodwatch. Onder meer Hak voerde het al in. Coca-Cola test inmiddels het stoplichtlogo uit. Er zijn nog meer logo's in omloop.
Ook Albert Heijn maakt zich sterk voor de Nutri-Score. De supermarkt is van plan het voedselkeuzelogo op het online-assortiment in te gaan voeren. Volgens Albert Heijn om de staatssecretaris te helpen met een 'grootschalig gezondheidsexperiment'. In België test Ahold Delhaize onderwijl uit hoe effectief de combinatie van een voedselkeuzelogo én prijsvoordeel is om consumenten gezonder te laten eten. Een logo is misschien moeilijk te snappen, een spaaractie begrijpt iedereen. Nu is het wel zo dat er gezonde producten zijn die geen A of B scoren, zoals bijvoorbeeld olijfolie (D). Mogelijk vergaten de marketeers nog even navraag te doen bij gezondheidsdeskundigen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
#13 Cécile,
Als producten op vertoon van die kaart goedkoper zijn dan is het voor die mensen toch een korting?
Of krijg je die korting dan ergens op gestort?
Het is een spaaractie, geen kortingsactie, #6 - #9 . Producten met A en B Nutri-Score zijn, op vertoon van de bonuskaart, aan de kassa 20% goedkoper dan de prijs die op het schapkaartje staat. Per maand is een totaalbedrag van €30 bij elkaar te sparen.
Als de producten elders in de aanbieding en dus goedkoper zijn, let niets de Delhaizeklant ze daar in te slaan. Wat Delhaize doet, is met een spaaractie die de prijs beïnvloedt tot gezondere aankopen 'nudgen'.
Ondanks het in mei uitgesproken voornemen om de Nutri-Score te gaan invoeren op het online-assortiment is dat er nog niet van gekomen, liet Albert Heijn vandaag weten. De tekst van de laatste alinea is aangepast.
Nu denk ik dat een hele hoeveelheid eten en drinken per definitie een E zou moeten krijgen:
- al het snoep
- alle chips
- rook-waren
- dranken met alcohol.
- frisdranken met suiker boven 10% (of zo).
#5 ja als dat inderdaad in de E bij nutriscore zou komen.