Prachtig, Albert H. blijkt Roomser dan de Paus waar het op gezond eten aankomt. Maar waarom doen ze dat? Ze zijn nooit vies van lekker geld verdienen.

Albert Heijn en de Stichting Ik Kies Bewust (IKB) zijn niet met elkaar in gesprek om de criteria van de twee gezondheidslogo’s met elkaar in lijn te brengen. Er zijn goede contacten tussen beide partijen, maar geen concrete gesprekken over aanpassing van de criteria bevestigen woordvoerders van beide logohouders.

Albert Heijn geeft alleen huismerkproducten die in de categorie ‘bij voorkeur’ van het Voedingscentrum vallen een Gezonde Keuze Klavertje mee. Terwijl sommige producten die in de categorie ‘middenweg’vallen in aanmerking komen voor een Ik Kies Bewust-logo. Albert Heijn is niet van plan om van dit criterium af te zien, laat een woordvoerder weten.

Wereldverovering
Een internationale wetenschappelijke commissie bespreekt op dit moment de criteria voor het toekennen van het Ik Kies Bewust-logo. Om het logo wereldwijd te kunnen toepassen zijn eventueel aanpassingen nodig. Zo lang de onafhankelijke commissie nog aan het werk is kunnen we niet vooruitlopen op veranderingen, zegt Jup van ’t Veld, secretaris van Choices International Foundation de stichting die de invoering van Ik Kies Bewust internationaal coördineert.


bron: VMT
Dit artikel afdrukken