Albert Heijn en de Stichting Ik Kies Bewust (IKB) zijn niet met elkaar in gesprek om de criteria van de twee gezondheidslogo’s met elkaar in lijn te brengen. Er zijn goede contacten tussen beide partijen, maar geen concrete gesprekken over aanpassing van de criteria bevestigen woordvoerders van beide logohouders.
Albert Heijn geeft alleen huismerkproducten die in de categorie ‘bij voorkeur’ van het Voedingscentrum vallen een Gezonde Keuze Klavertje mee. Terwijl sommige producten die in de categorie ‘middenweg’
Wereldverovering
Een internationale wetenschappelijke commissie bespreekt op dit moment de criteria voor het toekennen van het Ik Kies Bewust-logo. Om het logo wereldwijd te kunnen toepassen zijn eventueel aanpassingen nodig. Zo lang de onafhankelijke commissie nog aan het werk is kunnen we niet vooruitlopen op veranderingen, zegt Jup van ’t Veld, secretaris van Choices International Foundation de stichting die de invoering van Ik Kies Bewust internationaal coördineert.
bron: VMT
Ik bedoel niks en laat graag Tjeerd aan het woord: is zijn onderzoek robuust genoeg om te bewijzen, cq. biedt het voldoende aanwijzingen om aan te nemen dat de consument denkt de logo's niet in zijn belang zijn gemaakt, maar in dat van de producent?