image

Verbaas je niet wanneer er in Tsechië woedende pilsliefhebers Nederlandse vlaggen verbranden. Bavaria brengt namelijk een "pilsener op basis van rijst" op de markt.

Claro is gebrouwen met rijst en een vleugje citroen en dankt daaraan zijn heldere, verfrissende smaak, aldus de brouwer. Het is redelijk veilig om te stellen dat het een in de basis vrij vlak smakend biertje zal zijn, met toegevoegde smaak van citroensap. De Dubrosmaak die in het uitgaansleven zo gewaardeerd wordt? Corona maar dan met de citroensmaak al ingebakken.

Reclamebureau KesselKramer bedacht samen met Bavaria de strategie. Zowel de naam, de verpakking als de komende campagne drukken "verrissende helderheid" uit. Dit alles met een knipoog. De website opent met de relativerende opmerking "You've finally reached the internet's 14,000,000,004 webpage" en vervolgens "Claro is a beer that speaks as clearly as it tastes."

Ik hou van troebel sprekende, troebele bieren, maar ben benieuwd hoe dit echt zal smaken en of de vervlakking van het bier echt doorzet.
Dit artikel afdrukken