imageHoort zoiets in de handen van een commercieel belanghebbende met best suikerrijk babyvoer (6 klontjes per potje volgens een uitzending van de KvW op 20 oktober 2006)?

Een minderheid van de Nederlandse moeders ziet een relatie tussen wat ze hun baby of peuter te eten geven en de gezondheid van het kind op latere leeftijd. Dit is één van de redenen van Nutricia om met ‘Feeding for life’ te starten. Met dit programma wil de babyvoedingfabrikant jonge ouders helpen in hun behoefte aan advies en informatie over goede voeding voor kinderen van nul tot drie jaar. Voedingsdatabase
Onderzoeksbureau Synovate putte uit gegevens van een wereldwijde voedingsdatabase over hoe consumenten met het voeden van hun baby’s en peuters omgaan. Uit meer dan 100.000 eetmomenten, gemeten in 2006 en 2007 in 25 landen, bleek dat Nederlandse moeders zich minder bewust zijn van het effect van goede voeding op langere termijn dan moeders in andere landen.

Verbeteringen
Verder bleek uit het onderzoek dat moeders zich zorgen maken over het eetgedrag van hun kinderen, dat ze informatie over voeding vaak tegenstrijdig vinden en dat het voedingspatroon van vooral peuters toe is aan verbetering. Nutricia zag daarin een uitdaging en vertaalde de bevindingen in een aantal nieuwe en vernieuwde producten, advies via de Nutricia Kindervoedingslijn en een vernieuwde website met meer praktische informatie.


bron: VMT
Dit artikel afdrukken