image

Ik las het afgelopen week in de bijlage van onze Zwolse Stentor. Gubba= Syrisch voor het woord waterput.
Wat gaat Gubba doen? Gubba haalt duurzaam en bewust leven uit de sfeer van geitenwollensokken, aldus de krant.

Jij en ik weten dat deze doelgroep inmiddels al lang voorbij het stadium is van geitenwollensokken maar ach.... het geeft even aan hoe er over de doelgroep gedacht wordt.
Het draait hier dus om een internetbedrijf dat op 7 juni a.s. gelanceerd wordt.
In de internetwinkel gaat het om verkoop van duusrzame producten( boeken, horloges, make-up, cappuchinokopjes, snijplanken, reizen etc.) met als achtergrondgedachte: 'Consumenten zijn zeker geinteresseerd in duurzame producten, als die maar aantrekkelijk zijn en goedkoop. want daar mankeert het vaak aan 'aldus directeur David Brakel (27) uit Utrecht.

Gubba borduurt verder op de loyaliteitsprogramma's van pensioenfonds PGGM en ENECO voor hun klanten, zoals spaaracties. Ook Rabobank en Triodos bank haken aan. Hierdoor kunnen ze meteen twee miljoen mensen bereiken. We bieden hen geen spaarpunten maar harde Euro' s licht van Brakel toe.

Er komt ook achtergrond informatie over nieuws, films, discussie en de verkiezing van de Nederlander wie het meest Gubba is. Uniek wordt de mogelijkheid genoemd om de grote massa ertoe aan te zetten op een bewuste manier te consumeren.

Met name dat laatste punt wekte uiteraard mijn interesse. Ik ben erg nieuwsgierig hoe zij dan de massa aan het Internet krijgen om dan ook daadwerkelijk het gedrag van dezelfde consument waar wij het continu over hebben te gaan beïnvloeden ....



Dit artikel afdrukken