Een knap gefabriceerde kaas dus die lijkt op een echte oude, behalve als je het origineel ernaast legt. Wat een geluk: we hebben nog beter. Volgend jaar maar inzenden!
Het kaasmerk Old Amsterdam heeft de prestigieuze Superior Taste Award gewonnen in de categorie kaas. De Superior Taste Award werd in 2005 ingesteld om consumenten bewust te maken van smaakvolle producten. De jury bestaat uit gerenommeerde Europese chefkoks en sommeliers die zich hebben verenigd in het International Taste & Quality Institute (ITQI). De Superior Taste Awards die zij jaarlijks uitreiken gelden als de Michelinster voor de voedings- en drankenindustrie.
Hoge eisen
De jury beoordeelt Old Amsterdam als ‘uitzonderlijk’ en geeft de kaas daarvoor de hoogst haalbare 3 sterren. Slecht 69 van de 796 gekeurde producten haalden dit jaar die score. Directeur Cor Lustig van
Twee sterren
Andere bekende A-merken die dit jaar met drie sterren werden bekroond zijn Hoegaarden en Leffe. Daarnaast wonnen 295 producten twee sterren, hieronder onder meer Alpro Soya, Amstel en Brand Up. ITQI gaf één ster aan 161 producten, waaronder Chocomel Hot.
bron distrifood.nl/
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Op de website van ITQI: http://www.itqi.org/nl
(quote) De Award wordt als een krachtig marketing instrument gebruikt om de producten beter te onderscheiden. De voordelen zijn:
* Een verkoopargument voor succesvolle handelsbesprekingen (B2B)
* Een uitnodigend en geruststellend label om de producten van de concurrentie te differentiëren (B2C)
* Gedetailleerde proeverijverslagen met commentaren en suggesties door de juryleden.
* Het Award maakt uw producten algemeen bekend door de Media.(unquote)
Hoeveel het kost om mee te doen is niet duidelijk, want je moet je eerst inschrijven vooraleer ze dat willen verklappen.
Vreemd.
De doelstellingen zijn overduidelijk commercieel, niet "meritoir". Door mee te doen koop je reclame. Dat is blijkbaar de enige doelstelling van deze wedstrijd.
Wil Michelin hiermee vergeleken worden?
Ik zocht even hoe het met onze berichtgeving over Old Amsterdam gaat. Niet slecht. Wie googelt op Old + Amsterdam komt op de eerste pagina de onthulling dat Old Amsterdam belegen is tegen.
Ook maar even gekeken op Wikipedia: "De Old Amsterdam kaas kwam in februari 2008 opvallend in het nieuws omdat er imitatie-Old Amsterdam in omloop was. Dit was het eerste kaasmerk dat geïmiteerd werd. Waarna er beslag is gelegd op de kazen en er rechtszaken tegen de verkopers begonnen zijn."
En verdomd, foodlog staat ook nog eens genoemd als referentie in het Wikipedia item!
En Michelin, nee dat zou moeten protesteren of er ook geld voor vragen ;-)
ITQI moet je niet al te serieus nemen. Het is een commerciële prijs. Drie sterren voor Hoegaarden is toch onzin? Dat koks hiermee wat bijverdienen is hun goed recht, maar het draagt niet bij aan hun imago van superieure proevers.
Old Amsterdam wordt trouwens veel geserveerd op kaasplankjes in restaurants.
"De Old Amsterdam kaas kwam in februari 2008 opvallend in het nieuws omdat er imitatie-Old Amsterdam in omloop was."
Een namaakproduct dat klaagt dat het wordt nagemaakt.
Ach ja, ik zie het al... Hoegaarden en Leffe ook drie sterren. Toe maar weer. Ook 2 producten die hun oorspronkelijkheid allang te grabbel hebben gegooid en zijn gaan rotzooien met de receptuur en het productieproces om aan de smaak van de gemaksconsument en de beurs van megabrouwerijen tegemoet te komen