Een nabrander van 'biologische aard' in aansluiting op het stukje hieronder.

De biologische sector moet zich nadrukkelijk op de 'cultural creatives' richten, een trendsettende groep die groot belang hecht aan de leefomgeving. Als je deze groep goed bedient, valt er een marktaandeel van 10% te behalen. De rest volgt daarna vanzelf. Dat betekent dat er meer aandacht voor kwaliteit moet komen. Dat zegt Bert van Ruitenbeek, directeur van Biologica. Volgens Van Ruitenbeek moeten biologische producten in speciale winkels of in 'shop-in-shop'-formules aangeboden worden, dit om te voorkomen dat de consument toch weer voor het goedkopere reguliere alternatief kiest. Burgers zijn over het algemeen begaan met het welzijn van dieren. Zij willen best biologisch pluimveevlees kopen, maar als die naast gangbare kipproducten ligt, verandert die bewuste burger toch weer in een prijsbewuste consument, legt Van Ruitenbeek uit.

Van Ruitenbeek ziet zich in zijn mening bevestigd door het succes van de Amerikaanse biologische supermarktketen Whole Foods Market. 's Werelds grootste keten van biologische supermarkten richt zich op gezondheid, kwaliteit en luxe. De keten doet dat met aantrekkelijke winkels, met een breed assortiment en met gemak voor de consument.

bron: financieel dagblad
Dit artikel afdrukken