imageMarketeers hebben het niet makkelijk. Introduceert hier iemand de Klootwijkregel (gewoon duidelijk d'rop wat d'rin zit en verder mag alles, zelfs stripfiguren), ontstaat er op molblog.nl een ethisch probleem over stripfiguren op een kistje echte mandarijnen.

Elsbeth Eilander is bang dat ze te ver doordraaft: mogen Nickolodeonnetjes wel op de mandarijnen, want ... tsja, wie weet ...... ?

Nou ja zeg, wat is het probleem? Of is Nickolodeon echt marketingslim en plakken ze die figuurtjes straks bewust op de Roosvicee en gezonde snoep zodat de 'dat-is-OK'-link loopt via die kinderlokkertjes?

Nomdeju, en nou heb ik het op me genomen om die Klootwijkregel eens een beetje fatsoenlijk juridisch te formuleren zodat de Reclame Code Commissie of de VWA er wat mee kan ;-)

Bravo overigens voor Eilander, want ze stelt in ieder geval de goeie vragen - naar mijn bescheiden mening dan.
Dit artikel afdrukken