image


Af en toe zie je dan ook dat er lichtpuntjes zijn bij de grote merkproducenten. Nestlé heeft aangekondigd vanaf juni geen kunstmatige kleurstoffen meer te gaan verwerken in de gekleurde chocoladesnoepjes voor kinderen die het bedrijf onder het merk Smarties verkoopt. Het bedrijf wil met de actie tegemoet komen aan de wens van consumenten om minder kunstmatige ingrediënten in producten te verwerken.
Daar word ik wel een beetje blij van, ondanks het commerciële motief dat ze erbij hebben. Langleve de marktwerking. Smarties wordt geproduceerd door Nestlé Rowntree in het Verenigd Koninkrijk. Eerder werd door het bedrijf al besloten om in producten die onder de Rowntree-lijn vallen geen kunstmatige kleurstoffen meer te gebruiken. Sindsdien nam de omzet binnen het Rowntree merk met 9% toe.

Het besluit om ook in Smarties geen kunstmatige kleurstoffen meer te verwerken zal vergezeld gaan met een uitgebreide mediacampagne. Kosten: € 4,5 miljoen.

Bron: FoodHoland
Dit artikel afdrukken