Zouden ze woorden en daden wel goed uit elkaar houden? I wonder....

Het nieuwe jagen is de zoektocht van mannen naar lekker, bijzonder en authentiek voedsel. Zij reizen stad en land af op zoek naar ingrediënten die bijdragen aan hun zelfbeeld en die indruk op anderen maken, zo signaleert Jeanette van Zee van De Informatiekamer. Mannen shoppen vooral in speciaalzaken vanwege het exclusievere aanbod. Ze houden van een overzichtelijk en ruimtelijk goed gestructureerd assortiment.
Het verhaal van de jacht met zijn indrukwekkende trofeeën is vervangen door verhalen over het boodschappen doen, thuiskomen met bijzondere producten en vertellen over de vangst. Het percentage mannen dat in de supermarkt komt vertoont al jaren een stijgende lijn, vooral bij boodschappen voor het weekend. In 2005 was één op de zes van zulke shoppers man. Dat is met 28% gegroeid. In 2008 deed 75% van de mannen dagelijkse boodschappen, 9% meer dan in 2005.Bij de speciaalzaken bezoekt 49% van de mannen de bakker, 39% de slager en 39% de groenteman. De slijterij wordt door 18% genoemd en de delicatessenwinkel door 11%.
Ook op andere producten dan food jagen mannen. Hun hele manier van shoppen wordt tegenwoordig beïnvloed door de oertijd. Zij slaan snel toe als zij een prooi zien, in tegenstelling tot vrouwen die verzamelaars zijn en urenlang kunnen rondkijken. De meeste jagers zijn vrije, geëmancipeerde geesten die graag hun eigen weg gaan.


bron: mkb-net
Dit artikel afdrukken