Een berichtje van afgelopen vrijdag op EVMI.nl om even bij stil te staan:

Campina heeft belangstelling voor Fabuless, het ingrediënt van DSM dat de eetlust vermindert. De zuivelproducent voert daar gesprekken over met leverancier DSM, aldus Rob van Leen, hoofd innovaties bij DSM.

Fabuless vermindert de eetlust gedurende vier uur na de maaltijd. Zogenoemde vetbolletjes in het ingrediënt, waarin haverolie en palmolie zit verwerkt, wekken een gevoel van verzadiging op waardoor de behoefte aan eten minder wordt.
Het ingrediënt vooral toegevoegd aan yoghurts. DSM meent dat Fabuless goed aansluit bij de huidige trend dat gezonder en minder eten een natuurlijke en geloofwaardige manier is om het gewicht op peil te houden. Minder calorieën dus zonder een dieet of afslankpillen.


OK yoghurts zijn één van de snelst groeiende markten. Vanwege het gemak van drinketen onderweg en de verrijking met probiotica. Maar als we onze verzadiging nou eens gewoon uit heel vezelrijke producten haalden om niet weer met een mogelijk dubieus of nauwelijks te bevatten fabelachtig niet-vet vet te zitten?

Een supervezelkoekje bij de yoghurt misschien? Ook lekker makkelijk in de trein en auto ;-) En ... nog beter te marketen: the natural solution.
Dit artikel afdrukken