image

De campagne van Jamie Oliver voor betere voeding op scholen, zorgt voor de ondergang van het voedingsbedrijf Canterbury. Het bedrijf, dat zijn omzet met name haalt uit de fastfoodindustrie, wordt geconfronteerd met dalende verkoopcijfers en moet een bewindvoerder aanstallen als gevolg van Jamie's stellingname tegen de worstjes en hamburgers waarvan het dagelijks vele scholen voorziet.

Canterbury zag de halfjaaromzet flink dalen. Het wijst naar Oliver's tips en bewust negatieve beeldvorming over de slechte kwaliteit van het voedsel dat scholieren voorgeschoteld krijgen. Met name de vleesproducten van Canterbury zien de afgelopen tijd de vraag sterk dalen.

Hetis zelfs zover, dat Canterbury heeft geprobeerd om via de banken een reedingsoperatie om gang te krijgen. Dat is echter mislukt. Inmiddels is de handel in het aandeel Canterbury opgeschort. Ook een half jaar geleden maakte het aandeel al eens een flinke daling mee na een winstwaarschuwing

bron: culinair.net
Dit artikel afdrukken