Zou 'lekker' nou een onderdeel zijn van de deels gewijzigde interesse?

In de foodservice vond er in 2007 een verschuiving plaats van 'gewoon' gezond naar 'luxe' gezond. De koude broodjes moesten plaats maken voor warme, en de 'gewone' verse sapjes voor smoothies. Dat blijkt uit een onderzoek van het vakblad Catering onder 17 grote gastroketens. Warme broodjes
Heel opvallend is de enorme populariteit van het warme broodje. Daarbij hoeft het niet eens te gaan om heel nieuwe concepten; een alledaags gerecht voldoet, maar wel gemaakt van de allerbeste, verse en traceerbare zelfgemaakte ingrediënten, en het liefst nog een beetje gezond.

Regionale producten
Bij de gastronomische restaurants is duidelijk sprake van een overgang naar duurzame, diervriendelijke en regionale producten.

Dranken
Meer nog dan bij eten, spelen bij drank gezondheid en vitaliteit een grote rol. Vrijwel alle gastroketens zien een verschuiving van versgeperste juices richting de smoothies, een mix van vers fruit en yoghurt. Daarnaast vielen gezonde introducties als huisgemaakte frisdranken zonder additieven, en fruit en groentesappen in combinatie met kruiden in de smaak.


bron: Catering met dank aanfoodholland
Dit artikel afdrukken