imageWeer een nieuw eetmoment erbij: het eet-je-mooi-moment.

Kenners van de foodsector voorspellen dat binnen enkele jaren ook in Europa cosmetische voeding in de schappen ligt. Japanse voedingsmiddelenbedrijven hebben soms een cosmetische tak en andersom. Eind juni maakten voedingsmiddelenfabrikant Nestlé en cosmeticabedrijf L’Oréal bekend gezamenlijk voedingssupplementen op de markt te brengen voor cosmetische doeleinden. Zin en onzin
Jack Stroeken van onderzoeksbureau Innovaction onderzoekt al jaren de nieuwste ontwikkelingen in de foodsector. Hij zegt op de website New Beauty: “Het is een emotiegevoelige productgroep waar marketeers goed op in weten te spelen. Sommige bestanddelen in dit soort producten hebben een onderbouwde werking (aloë vera, collageen, Q10), bij andere producten kun je vraagtekens zetten, zoals perzikyoghurt voor een mooie huid.”

Rapport
In juli verscheen een 79 pagina’s tellend onderzoeksrapport ‘Future Product Opportunities in Cosmeceuticals(prijzig rapport-red.): Innovation in food and drinks with beauty benefits’. Hieruit blijkt dat Groot-Brittannië en Nederland de langzaamste groei in cosmeceutische verzorging en nutraceuticals doormaakten. Groot-Brittannië heeft daarentegen wel de hoogste marktwaarde van functional foods en drinks van heel Europa. Het rapport staat vol internationale voorbeelden van cosmetische voedingsmiddelen en geeft de lezer inzicht in specifieke trendverwachtingen tot 2012. Daarnaast behandelt het regionale analyses, marktleiders, smaakanalyses en innovatiemogelijkheden



bron: VMT
Dit artikel afdrukken