Op marketingfacts kwam Carl Mangold met dit filmpje, waarin heel duidelijk wordt gemaakt hoe de wereld achter een modefoto eruit ziet.
Een uiting van de maatschappelijk verantwoordelijke houding van Dove. Ik vind het nogal verfrissend, ook al is er nogal wat discussie over. Innerlijke schoonheid heeft immers veel te maken met wat je eet!
Ik hoop dat een dergelijke aanpak een trend gaat vormen: ook al dient het een commercieel doel, bedrijven spreken mensen weer aan op onverantwoordelijk gedrag en irreële dromen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren!
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dat is een hele goeie Arnoud. Klopt helemaal, en wat je van je ouders niet meekrijgt moet je vaak met zeer veel pijn en moeite jezelf eigen maken.
@Brigitte,
Als ik jouw reactie mag aanvullen:
...en wat je van je ouders mee krijgt.
Groet,
Arnoud
In de jaren 70 was er onder vrouwen meen ik de trend om geen make-up meer te dragen, zich niet meer te scheren en slobbertruien en tuinbroeken te dragen om maar zoveel mogelijk innerlijke schoonheid te tonen en zo min mogelijk uiterlijke schoonheid. Dat bleek geen onverdeeld succes. Je beter kleden en je opmaken kan ervoor zorgen dat je je leuker en zekerder voelt wat ook weer invloed heeft op je innerlijke schoonheid. Fabrikanten tonen wat mij betreft voldoende verantwoordelijkheid als ze goede producten maken voor een goede prijs, zonder het milieu overmatig te belasten en ondertussen het liefst een beetje aardig zijn tegen hun personeel.
Unilever, de fabrikant van Dove, zou wat dat betreft nog iets meer zijn best kunnen doen. Vooral ook op voedselgebied.
Innerlijke schoonheid is niet alleen afhankelijk van wat je eet, maar ook van hoe je psychisch in je vel steekt. Dit zou een leuke stap in die richting kunnen zijn.