Naar aanleiding van Janneke Vreughdenhil’s aandacht voor de Nederlandse foodblogs, stelde ik die vraag vorige week op haar weblog Eten etc op ww.nrc.nl.
Aldo Wink zegt ons regelmatig ‘zet foodlog.nl nou eens op foodrank.eu’. Iedere keer beloof ik het, en denk dan uiteindelijk toch weer: het wringt. Het is 'ding' van een ander soort dat er raar tussen zou staan.
Omdat we ondanks de antwoorden bij Janneke er zelf nog steeds niet goed uitkomen, stellen we de vraag ook aan de niet zo exclusief culi- en receptgeoriënteerde lezers hier: hoort foodlog.nl op foodrank.eu (= dé ‘vertical’ voor Nederlandstalige eetgerelateerde blogs en andere sites)?
Aldo vertelde me zelf ook geïnteresseerd zijn in suggesties om het aanbod aan sites beter te categoriseren.
Schiet maar eens. Uiteraard, dit is een soort lezersonderzoek: welke karakters telt de waaier aan foodblogs inmiddels en hoe gebruiken de regelmatige bezoekers die?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de argumenten van Aldo om ons WEL aan te melden. Wellicht kan hij ons nog overtuigen met argumenten die ik niet ken!
Dan is het nu wel duidelijk: we blijven bij de content!
Wel een beetje opletten voortaan Marco ;-)
Lees nu pas deze discussie. Tja, moet je op dit soort sites staan of niet. Een lastige vraag. Voor wie door je het? Voor Aldo of voor jezelf?
Het verveldende van dit soort lijsten is dat het je uiteindelijk meer voor de voeten loopt dan dat het je helpt. Waarom? Omdat dit soort sites vol met links nu eenmaal goed scoren in Google. Voor je het weet staat niet foodlog boven aan op haar eigen onderwerpen maar dit soort news aggregators dat handig gebruikt maakt van content van anderen.
Niets ten nadele van Aldo, ik heb zelf ook recentelijk een marketing top-100 gelanceerd, maar ik ben geen fan meer van dit soort sites dat zelf weinig toevoegt aan het bestaande.
Zoek voor de aardigheid eens op het leven is delicious en je zult nu al een aantal news aggregators vinden in de top-10. Leuk voor Aldo, na verloop van tijd hoeft hij helemaal niets meer aan de site te doen en stroomt de traffic via Google automatisch binnen. Google Adwords of een banner er op en klaar is kees. Maar wat is nu de toegevoegde waarde voor de gebruiker? Of voor de bloggers die uren hebben zwoegen op hun stukjes?
Arnoud, uiteraard is het plezierig te zien dat juist een blogdiscussie als nieuws wordt opgepakt.
Nog veel plezieriger vind ik het dat je er zoveel belang aan hecht dat je al zo vroeg iets laat horen ;-)
@Dick,
Boeiend om te lezen hoe de berichtgeving op Foodlog kan gaan rondzingen. Het betekent dat men in ieder geval de achtergrondinformatie die op Foodlog staat vermeld uiterst serieus neemt.
Volgens mij kun je zo'n bericht op Zibb als een compliment opvatten. Of zie ik dit verkeerd?
Arnoud