Gisteren lunchte ik voor het eerst sinds heel lang weer eens in een bedrijfsrestaurant. Van een gerespecteerd bedrijf. Gecaterd door niet de minste van de grote cateraars in ons land.
En toch. Ik stond met enige moeite te kiezen. Een vaste gast zag dat kennelijk en sprak me bemoedigend toe: 'tsja, iedere dag hetzelfde hè, en het smaakt ook al niet spannend. Alleen de snacks zijn wel aardig, maar vandaag ff niet.'
Bij die snacks dacht ik meteen aan de 'Feed me better'- campagne van Jamie Oliver op Engelse scholen.
Ik moet zeggen dat ik niet meer weet of het 10 jaar geleden (toen ik nog iedere dag bij zo'n grote baas, met zo'n groot restaurant at) net zo smaakte als nu, maar gisteren werd ik er in ieder geval niet vrolijk van. Moest wel denken: mensen die bij hun bedrijf eten, zitten als ratten in de val - het is dit of niks.
Vandaar deze vraag: wat vind jij van de kwaliteit van het eten in je bedrijfsrestaurant?
Dit artikel afdrukken
En toch. Ik stond met enige moeite te kiezen. Een vaste gast zag dat kennelijk en sprak me bemoedigend toe: 'tsja, iedere dag hetzelfde hè, en het smaakt ook al niet spannend. Alleen de snacks zijn wel aardig, maar vandaag ff niet.'
Bij die snacks dacht ik meteen aan de 'Feed me better'- campagne van Jamie Oliver op Engelse scholen.
Ik moet zeggen dat ik niet meer weet of het 10 jaar geleden (toen ik nog iedere dag bij zo'n grote baas, met zo'n groot restaurant at) net zo smaakte als nu, maar gisteren werd ik er in ieder geval niet vrolijk van. Moest wel denken: mensen die bij hun bedrijf eten, zitten als ratten in de val - het is dit of niks.
Vandaar deze vraag: wat vind jij van de kwaliteit van het eten in je bedrijfsrestaurant?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
@Jurgen, veel begrip dus voor .... een niet zo beste performance of, gezien de context, een redelijke?
Tja, het bedrijfsrestaurant.....
Top-eten hoef je er niet te verwachten en dat kan ook vaak niet, gezien de omstandigheden waarin gewerkt wordt en de tijden dat het voedsel moet worden warm gemaakt. Vraag is of je ook top-maaltijden kunt verwachten. En moet verwachten want dan wordt de lunchdip wel een erg langdurige zaak en zakken de bedrijfswinsten als een tierelier naar beneden.
Om er afwisseling in te houden, vlucht ik bij tijd en wijle naar buiten om een roti-rol of een Turkse pizza te verslinden. Dat is even duur in vergelijking met het knaagsel in het bedrijfsrestaurant/kantine, maar net wat lekkerder. Overigens probeert men het wel hoor, met allerlei speciale broodjes en thema-dagjes (sushi). Als ik een oordeel moet geven: nou...min 2 sterren.
Ik werk thuis of woon op mijn werk, het is maar hoe je het bekijkt. De herinneringen aan mijn broodtrommel stammen dan ook uit mijn middelbare schooltijd en die zijn niet echt gubstig? Gezond las ik ergens? Ik geloof nooit dat het gezond is om bij temperaturen als vorige maand een broodtrommel mee te nemen, die broodtrommel zelf redt het wel, maar je hebt een gerede kans dat het beleg spontaan pootjes krijgt en gaat lopen.
Er gaat niets boven een vers belegd broodje. Van de voorverpakte kleffe te koude droge broodjes bij benzinestations, waar ik me wel eens aan vergrijp omdat ik nu eenmaal onderweg ben word ik ook al niet vrolijk, al moet ik zeggen dat er wel steeds meer stations langs de snelweg zijn waar de broodjes vers belegd worden.
Marco, je bent de ideale Postbankklant! Ook al is dat 'alles' té dit en té dat, toch ben je tevreden. Dat siert een klant, enne ... zo willen we er allemaal vast nog veel meer!
Nico, Brigitte: zelfs die dingen die jullie duur vinden zijn maar marginaal winstgevend, cq. worden zwaar gesponsord door de 'baas' - moet je nagaan wat er gebeurt als dat straks ophoudt (wat staat te gebeuren).
Zouden jullie bereid zijn meer te betalen, als de kwaliteit van het eten - visueel, smaaktechnisch, variatie - echt goed was, of zouden jullie die broodtrommeltjes dan nog voller stoppen?
Het bedrijfsrestaurant waar ik 4 dagen per week lunch, is vorig jaar verbouwd en iedereen doet er erg zijn best, maar ik neem nog steeds, net als Brigitte, mijn boterhammen mee. Alle broodbeleg is voorverpakt, frituur eet ik maximaal 1 keer per jaar en de warme maaltijd heb ik het liefst thuis (hoewel deze volgens collega's best goed is). Een gekoeld bekertje of pakje karnemelk is mijn vaste recept, plus een enkele keer soep, en daar kun je je geen buil aan vallen. De prijzen zijn soms aan de hoge kant, bijvoorbeeld voor de saladebar. En nooit eens lekker seizoensfruit: ook vandaag gewoon appels, sinasappels, banaan en kiwi. Dus ook dat gaat mee in de Tupperware-trommel!