Gisteren lunchte ik voor het eerst sinds heel lang weer eens in een bedrijfsrestaurant. Van een gerespecteerd bedrijf. Gecaterd door niet de minste van de grote cateraars in ons land.
En toch. Ik stond met enige moeite te kiezen. Een vaste gast zag dat kennelijk en sprak me bemoedigend toe: 'tsja, iedere dag hetzelfde hè, en het smaakt ook al niet spannend. Alleen de snacks zijn wel aardig, maar vandaag ff niet.'
Bij die snacks dacht ik meteen aan de 'Feed me better'- campagne van Jamie Oliver op Engelse scholen.
Ik moet zeggen dat ik niet meer weet of het 10 jaar geleden (toen ik nog iedere dag bij zo'n grote baas, met zo'n groot restaurant at) net zo smaakte als nu, maar gisteren werd ik er in ieder geval niet vrolijk van. Moest wel denken: mensen die bij hun bedrijf eten, zitten als ratten in de val - het is dit of niks.
Vandaar deze vraag: wat vind jij van de kwaliteit van het eten in je bedrijfsrestaurant?
Dit artikel afdrukken
En toch. Ik stond met enige moeite te kiezen. Een vaste gast zag dat kennelijk en sprak me bemoedigend toe: 'tsja, iedere dag hetzelfde hè, en het smaakt ook al niet spannend. Alleen de snacks zijn wel aardig, maar vandaag ff niet.'
Bij die snacks dacht ik meteen aan de 'Feed me better'- campagne van Jamie Oliver op Engelse scholen.
Ik moet zeggen dat ik niet meer weet of het 10 jaar geleden (toen ik nog iedere dag bij zo'n grote baas, met zo'n groot restaurant at) net zo smaakte als nu, maar gisteren werd ik er in ieder geval niet vrolijk van. Moest wel denken: mensen die bij hun bedrijf eten, zitten als ratten in de val - het is dit of niks.
Vandaar deze vraag: wat vind jij van de kwaliteit van het eten in je bedrijfsrestaurant?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik zit nog vol van gisteravond eigenlijk, dus denk nog maar even niet aan eten. Filmpje van wat wij gisteren aten op:
http://hetmeisjevandeslijterij.web-log.nl/hetmeisjevandeslijterij/2006/08/etentje.html
Zo'n 'bedrijfsrestaurant' wil ik ook wel! (niet voor alle dagen natuurlijk)
Ik was gisteren ook weer eens in zo'n groot bedrijfsrestaurant (we waren toch niet op bezoek bij hetzelfde bedrijf?) en werd inderdaad niet vrolijk van de kwaliteit. Over het aanbod overigens niet te klagen; je kon er van alles krijgen. Maar de broodjes waren te hard, de kaas was te oud en de snack was koud. Maar mij hoor je verder niet klagen, ik was er als gast ;-)
Wat is er gebeurd met het trommeltje mee van huis? Mensen kunnen wél kiezen, maar het gemak wint het steevast. De laaste keer dat ik in een bedrijfskantine heb gegeten was ik nog helemaal niet bezig met gezonde voeding, maar ik vond het alleen al veel te duur.
Sjeus Brigitte: de te lage prijs is nou de reden dat het vaak zo belabberd is!