Net als lichtere wijn is zwaarder bier al een tijdje in opkomst. AH heeft een paar schapplankjes vol en elke brouwer brouwt tegenwoordig een extra strong-variant. Komt het door de Poolse werknemers, Engelse toeristen, de zwervers, de studenten of door andere lieden die een betere prijs-alcoholverhouding verlangen?

Hoe het ook zij, Atlas-bier is het merk dat extra sterk het beste omzet in communicatie. De merknaam Atlas wijst er al op, want de mythologische titaan Atlas was ook extra sterk. Dat weet ook de doorgewinterde bierdrinker. Sterker nog is de pay-off op de blikrand van dit bier:

Je voelt dat je bier drinkt.

Het zegt het allemaal in zes ritmische éénlettergrepigewoorden, met de nadruk op gevoel. Dit is geen bier dat je gedachteloos wegklokt bij Discovery Channel, terwijl je weer eens iets nieuws opsteekt over reeds lang gedateerd wapentuig.

Een onderscheidend product inspireert tot onderscheidende teksten.
Dit artikel afdrukken