Hoe het ook zij, Atlas-bier is het merk dat extra sterk het beste omzet in communicatie. De merknaam Atlas wijst er al op, want de mythologische titaan Atlas was ook extra sterk. Dat weet ook de doorgewinterde bierdrinker. Sterker nog is de pay-off op de blikrand van dit bier:
Je voelt dat je bier drinkt.
Het zegt het allemaal in zes ritmische éénlettergrepige
Een onderscheidend product inspireert tot onderscheidende teksten.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Op het hobbbybrouw forum:
Daar laat ik het maar bij.
Gebrouwen in voorheen de Oranjeboombrouwerijen. Het is een pils soort, en pils met deze hoeveelheden alcohol is een doodzonde. Er wordt op het hobbybrouwenforum gesuggereerd dat het "high gravity" brouwsel is dat onverdund verkocht wordt. Een goede verstaander begrijpt het proces al: Er wordt hele zoete en dikke wort vergist tot hoge alcoholpercentage, wat daarna verdund wordt.
Vergelijkbaar met Bavaria 8.6 en Kanon, wat ik beide niet lekker vind. Pils is bij uitstek een biertje voor rond de 5%. Twaalfprocenters moeten navenant gebrouwen zijn: Winterbieren, Christmas-ales en Rochefort 10, dus hooggegist.
Dat is inderdaad een magistrale slogan.
Heeft iemand al eens een blikje durven proeven? Ik heb ooit wel eens (student nog, het zij me vergeven?) een flesje Eku 28 bier gedronken. Dat werd toen verkocht onder; das stärkste Bier der Welt.
Duidelijke slogan, maar wat minder subtiel. Denk ook rond de 12% EtOH.
Heel vies, soort zoete moutsiroop met veel alkohol.
In de VS heb je in dit genre malt liquors, slogans weet ik niet meer maar de namen zijn ook mooi; Thunderbird, Colt 45 bv.
Bier voor sterke mannen, of mannen die dat willen zijn. Mooi bedacht. Is het met al die vrouwenbiertjes met een vleugje citroen eigenlijk wat geworden?