Super de Boer lanceert onder het label Duo wit & bruin een eigen kinderbrood. Hiermee volgt de keten Albert Heijn, dat door een exclusieve deal met Blue Band Goede Start al een broodsoort voor kinderen in de schappen heeft liggen.De positionering die Super de Boer kiest is echter een geheel andere dan die van het Unilever-merk. Super de Boer wil kinderen meer op speelse wijze laten overstappen van wit naar bruin brood. Het Duo wit & bruin heeft twee kleuren en twee smaken in één snee. De keten wil hiermee gezond eten benadrukken aan kinderen. BlueBand Goede Start is een kinderbrood dat het uiterlijk heeft van wit brood, maar door toepassing van bepaalde ingrediënten de voedingsvezels bevat van bruin brood.

Focus op kinderen
In Duo wit & bruin zijn puur natuurlijke grondstoffen gebruikt en zit boordevol vezels. Daarbij staat het twee kleuren-brood heel erg leuk op het bord van de kinderen. Duo wit & bruin ligt vanaf maandag 8 september bij alle Super de Boer winkels in de schappen en kost 1,49 euro. 'De verpakking en de communicatie rondom Duo wit & bruin hebben we volledig op kinderen gericht. Zo proberen we kinderen bijvoorbeeld op speelse wijze teenthousiasmeren om spannende tosti’s te maken en belegde boterhammen mee naar school te nemen', zegt manager huismerkproducten Frank van der Mei.

Uitbreiding huismerk
Het uitbreiden van het huismerkenassortiment is een van de strategische speerpunten van Super de Boer. Inmiddels telt Super de Boer ruim 4.400 huismerkartikelen. Hiervan zijn het afgelopen halfjaar 100 huismerkproducten toegevoegd. Komend halfjaar staan er nog eens 100 introducties op stapel.


bron: distrifood
Dit artikel afdrukken