Uit onderzoek blijkt dat een derde van de Nederlanders wel gezonder wíl eten, maar niet goed weet hoe. Met de start van de campagne 'Het Nieuwe Eten' wil het Voedingscentrum slechte eetgewoontes te lijf gaan. Niet door mensen een rigoureus nieuw eetpatroon aan te meten, maar stapje voor stapje. Om hierbij te helpen, zet Het Voedingscentrum de 'QR-Code' in voor een snelle toegang tot advies en informatie.

Met de nieuwe campagne poogt het Voedingscentrum mensen nieuwe gewoontes aan te leren. Door één slechte eetgewoonte tegelijk aan te pakken, is het mogelijk om langzaamaan een eetpatroon te creëren dat past én beklijft. Het 'Nieuwe Eten' begint door eerst kritisch te kijken naar wat iemand zoal eet.Onderdeel van 'Het Nieuwe Eten' is de gratis info op mobiele telefoon via een ‘QR-Code’. Dit is een 2-dimensionale barcode die in heel Nederland op billboards te vinden is. Met de camera van een mobieltje kan de code gescand worden. Dit geeft direct toegang tot de mobiele site waarop men via een simpele vraag kennis maakt met 'Het Nieuwe Eten'.


bron: Voedingscentrum met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken