De Engelsen gaan het eindelijk eens onderzoeken. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.

De Britse FSA wijst een onafhankelijk Project Management Panel (PMP) aan om toekomstig onderzoek te beheren dat het effect van voedingswaardelabels op consumenten onderzoekt. Het nog nader uit te kiezen bedrijf zal meten of consumenten de etiketten correct interpreteren en onderzoeken hoe zij het etiket in de winkel en thuis gebruiken.

De voedingsmiddelenindustrie en consumentengroepen werken in verschillende landen aan de ontwikkeling van duidelijke en effectieve labels. Het onderzoek onder leiding van het PMP moet volledig en robuust zijn en de overheid en voedingsmiddelenindustrie houvast bieden. Er zal aandacht besteed worden aan de verschillende voedingswaardelabels: stoplichtkleuren, dagelijks aanbevolen hoeveelheden en gekleurde dagelijks aanbevolen hoeveelheden. Het onderzoek zal eind 2007 starten en de resultaten zullen eind 2008 bekend worden.


bron: VMT
Dit artikel afdrukken