Komt Vlaanderen nou pas met Joris Driepinter dan?!?!?!

De verkoop van melk in België steeg de eerste negen maanden van 2009 met 1,8% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De bestedingen namen echter met 4% af, omdat de melkprijs in de winkel lager was dan in 2008. Dit blijkt uit een onderzoek van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Uit het onderzoek blijkt dat vooral jonge alleenstaanden meer melk zijn gaan drinken. VLAM schrijft de toegenomen consumptie deels toe aan zijn de campagne 'Melk. En je kan tegen een stootje.' Tv-spots vormden in deze campagne een belangrijk onderdeel.In Nederland is de melkconsumptie sinds 2000 per hoofd van de bevolking afgenomen van 63 naar 60 kilo per persoon per jaar. Het Productschap Zuivel heeft hier geen directe verklaring voor. "Mogelijk heeft de consument melk vervangen door andere dranken. Dat kunnen ook zuiveldranken anders dan volle, halfvolle en magere melk zijn."

Het Productschap vindt de daling niet schokkend. "Bij een daling van 10 kilo per hoofd van de bevolking is er pas echt wat aan de hand." In Nederland voert LTO Nederland op dit moment campagne om de consumptie van melk onder de aandacht te brengen met de slogan: 'Melk. Da's belangriek'.


bron: Veeteelt, met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken