imageMaar hoe zit het dan met de jonge geitenbokjes waar we het hier al zo vaak over hebben gehad?

Tijdens de netwerkdag van het bedrijfsnetwerk biologische schapen- en zuivelnetwerk was er ditmaal aandacht voor geitenvlees. De dag werd gehouden bij en verzorgd door het SVO, opleidingspartner voor bedrijven in de foodsector. Er werd onder andere nagedacht over mogelijkheden om biologisch lamsvlees en vlees van oude geiten tot waarde te brengen.
‘Beleving’ is belangrijk bij het vermarkten van geitenvlees. Biologisch geitenvlees moet een positieve beleving krijgen. Het is nu nog vrij onbekend. Daarom is promotie belangrijk voor een goede vermarkting. Hierbij is ook de wijze van uitbenen van belang. Welke uniforme producten kan de sector bieden en hoe kan de consument die het best klaarmaken? Een brochure of website met recepten kan uitkomst bieden.

De 15 deelnemers van de geitenvleesdag gaan hun krachten bundelen. Ze houden elkaar onder andere op de hoogte van slagers die geiten goed slachten. Om de markt niet te verpesten is het belangrijk niet te stunten met prijzen, er komt een adviesprijs voor de verkoop. In september komen de betrokken geitenhouders opnieuw bij elkaar om de voortgang te bespreken.


bron: BioKennis - Wageningen UR met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken