imageConsumenten weten tegenwoordig wat Omega-3's zijn. Ook weten ze dat je anti-oxidanten moet hebben. Zodra bekend wordt dat frambozen er van barsten, zijn ze niet meer aan te slepen in onze supermarkten (ook al smaken ze naar niks en zit er veel rot fruit tussen).

Wat een tegenvaller dus voor Vifit, nu blijkt dat ze een oplossing hebben gevonden voor een vrijwel witte vlek in het gezondheidsbewustzijn van de Nederlandse consument. Bijna 70 procent van de Nederlanders weet nauwelijks wat vezelrijke producten zijn. Dat blijkt uit onderzoek onder 600 Nederlanders door TNS NIPO in opdracht van Vifit. Vifit liet het onderzoek doen ter gelegenheid van de introductie van Vifit Multivezel.

Vifit Multivezel bevat per portie 5 gram vezels en is daarmee volgens Vifit het meest vezelrijke zuivelproduct. Het nieuwe product is sinds 1 februari verkrijgbaar.

Uit het onderzoek - door Vifit het Nationaal Vezelonderzoek genoemd - blijkt dat Nederlanders slecht op de hoogte is van de positieve effecten van vezels. Naast het stimuleren van de darmwerking, bieden vezels bescherming tegen hart- en vaatziekten. Bovendien hebben ze een verzadigende werking en dragen zo bij in de strijd tegen overgewicht.

Slechts 28 procent van de ondervraagden weet hoeveel voedingsvezels men nodig heeft. Voor mannen is dat 40 gram per dag en voor vrouwen 30 gram per dag.


Dit soort onderzoek maakt de witte vlek zichtbaar, maakt er een gat van en vult het. Niks mis mee, want anders valt er niets te vullen met al die gezonde vezels. Maar het gaat wel hard. De melkproductenmarkt is zo competitief dat onderscheid nodig is. En dus creëren we behoeften nog voor ze bestaan.

Wedden dat binnen 2 jaar iedereen vezels wil. Uit yoghurt, want waarom zou je ze uit groenten halen?

Eet jij eigenlijk wel genoeg vezels?

Bron: evmi.nl
Dit artikel afdrukken