Koffieconcern Starbucks kondigde maandag een aantal stappen aan rondom gezondheid en welzijn. In een persbericht zegt Starbucks: "Deze [stappen] maken deel uit van een grote verandering die wereldwijd wordt uitgerold en waarbij klanten beter geïnformeerde voedingskeuzes kunnen maken. De meest recente stappen in dit proces zijn het herzien van de productformules om suiker te verminderen, ingrediënten te vereenvoudigen en de beschikbare voedingsinformatie voor klanten te verbeteren.

Sara Bruce-Goodwin, Vice President Research and Development, Quality & Regulatory: “We hebben geluisterd naar onze klanten die ons vertelden dat ze graag minder suiker willen wanneer zij voedingskeuzes maken. De komende vijf jaar zijn we van plan om het gemiddelde toegevoegde suikergehalte te verlagen in bepaalde drankjes zonder in te leveren op smaak en kwaliteit. Klanten willen graag weten hoe onze producten worden gemaakt, wat voor ingrediënten worden gebruikt en wat de voedingswaarden zijn. Met deze stappen zorgen we dat klanten de juiste voedingskeuzes kunnen blijven maken.”

Eind 2020 moet de verlaging van het suikergehalte zijn gerealiseerd en al in 2016 zullen klanten alle voedingswaarden van Starbucks' dranken en etenswaren online kunnen vinden.

Starbucks - Featured News
Reageer
  • Deel
Druk af