image

Onderzoekers van Stanford University ontdekten dat alles wat in een McDonald's doos zit lekkerder is. Een slimme ondernemer in Nederland had dat al lang begrepen. Een kniesoor echter die daarover zeurt, want nu is het bewezen.

Dit feit werd geciteerd op Slashfood door Bob Sassone. In Nederland kwam zibb.nl ermee. Hot news kennelijk.

Voor fatsoensrakker Sassone is het duidelijk: zie je wel, reclame voor kinderen moet verboden worden.

Zibb.nl zegt niks, maar suggereert wat er aan de hand is:

Voor het onderzoek kreeg een groep drie- tot vijfjarige kinderen ieder vijf paren identieke voedingsmiddelen te eten. De helft daarvan zat in een verpakking van McDonald's, de andere helft was 'merkloos' verpakt.

De kinderen kregen op die manier fastfood, maar ook gezondere producten voorgeschoteld zoals worteltjes, appelsap en melk.

Van de ouders werd aanvullende informatie gevraagd, zoals hoe vaak het gezin bij MacDonald's at en of televisie kijken tijdens het eten gebruikelijk was. In tachtig procent van de vergelijkingen kozen de kinderen voor het voedsel in de verpakking van de fastfoodketen.

Vooral kinderen in peuterleeftijd, die vaak bij McDonald's eten of in een huis met meerdere televisies wonen, bleken vaak voor de bijl te gaan.


Let op die laatste zin: 'voor de bijl te gaan'. Wat is reclame toch gemeen, moeten we denken.

Wat een onzin. Ik begrijp er niks van: dit is een super oplossing!!!

Stop alles in een McDonald's doos en kinderen vinden het lekker. Worst van ongewenste varkensdelen. De groenten die kinderen niet wilden. En al die andere smaken waar je ze aan wilt wennen.

Kortom: bouw een merk, duidelijke uitingen en doe er wat mee. Ja zélf, want de inkoopmarges van McDo passen natuurlijk niet bij de boer of worstenmaker.

De ideeën liggen op straat, maar (bijna) niemand ziet ze. Maf hé?
Dit artikel afdrukken