Don't Do it Yourself. Dat is de grootste groeier in food: kant-en-klaar maaltijden. Een nieuw marktonderzoek van Datamonitor laat zien dat er ieder jaar bijna 3% meer K&K maaltijden worden verkocht. Die trend wordt voorzien tot 2010. De markt (VS en Europa) zou dan zo'n € 32,5 miljard groot moeten zijn.
Er zitten wel wat eisen aan:
- het moet gezond zijn (maar liefst 70% van de ondervraagden vindt dat belangrijk)
- niet teveel additieven bevatten (41% hecht daaraan)
- het moet ook ethnic zijn ('buitenlands' zijn; koshere producten schijnen in de VS booming te zijn (hier is dat ongetwijfeld halal)
Prachtige opportunities dus voor gezondheidsclaims! En nou maar hopen dat ze later weer niet teruggehaald moeten worden als gevolg van bewust misleidende reclame (denk aan de fruit- en groentendrankjes, die hun claims alleen via suggestieve misleiding waarmaken - zie de Consumentengids van deze maand).
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook