image Het heeft wat tijd nodig gehad, maar ook de grote jongens komen erachter dat ze niet alles zomaar op het etiket kunnen neerkalken.

'De communicatie richting consument over gezondheidsvoordelen is een kwestie van koorddansen.' Dat zegt directeur Peter van Bladeren van Nestlé Research Centre in een interview met Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 28 juni.

'Enerzijds moeten claims recht doen aan de wetenschappelijke onderzoeksresultaten. Daarnaast moet de consument de claim kunnen begrijpen.' Van Bladel stelt dat er consensus moet zijn tussen de wetenschappers en de marketeers.
Bij het Nestlé Research Centre blijft R&D ook na de lancering betrokken bij de communicatie met consumenten.

Gezondheidsclaim
Unilever wijzigde onlangs de claim van Blue Band Idee! omdat de marketingafdeling 'iets te enthousiast' was geweest bij het vertalen van de onderzoeksresultaten naar reclameboodschappen. Van Bladeren zegt dat niet uitgesloten kan worden dat iets dergelijks ook bij Nestlé gebeurt. 'Wij proberen ervoor te zorgen dat het bij Nestlé niet kan voorkomen. We houden alles nauwlettend in de gaten, maar het is een enorm bedrijf met een uiteenlopend productenpalet.'


Het volledige interview met Van Bladeren staat in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie 5 van 28 juni.

bron: EVMI
Dit artikel afdrukken