De Natuurvoedings Winkel Organisatie (NWO), de organisatie achter franchiseorganisatie Natuurwinkels, gaat een nieuwe biologische formule testen onder de naam Xummum. De winkel is bedoeld voor mensen die biologisch vanuit de gewone supermarkt kennen, maar voor wie de stap naar de als te idealistisch ervaren Natuurwinkel te groot is. De eerste Xummum gaat 5 oktober in Ermelo open.
Volgens Maarten Rijninks, directeur van de NWO, ervaren potentiële klanten de Natuurwinkels vaak als tè maatschappelijk betrokken. Veel Natuurwinkelondernemers willen die maatschappelijke betrokkenheid ook aan hun klanten overdragen. Die zitten daar niet altijd op te wachten.
In de Xummum-winkels zal het biologische aspect voorop komen te staan. Daarbij zal de nadruk liggen op het samenstellen en bereiden van een complete maaltijd, aldus Rijninks. Zo zullen de winkels ook uitgerust worden met een keuken.
bron: distrifood
Dit artikel afdrukken
In de Xummum-winkels zal het biologische aspect voorop komen te staan. Daarbij zal de nadruk liggen op het samenstellen en bereiden van een complete maaltijd, aldus Rijninks. Zo zullen de winkels ook uitgerust worden met een keuken.
bron: distrifood
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dat getuigt in ieder geval van het feit dat ze snappen dat je af en toe eens goed in de spiegel moet kijken!
Het zou bijzonder zijn als het lukt: organisaties hebben identiteiten .... en die zijn hier nu juist het probleem. Ben bang dat dit soort initiatieven van buiten moet komen, cq. volledig buiten de organisatie moet worden opgezet. Het zou interessant zijn eens te informeren hoe Rijninks en NWO dat gedaan hebben.
Jullie komen zelf misschien niet vaak in een natuurvoedingswinkel maar ik vind dat dat stoffige imago vaak erg overdreven wordt. Er zijn echt al genoeg modern ogende winkels hoor.
Brigitte, ik koop er inderdaad weinig omdat de kwaliteit me te vaak tegenvalt (ga liever naar die paar goeie producenten zelf, cq. naar de ISPC). Het natuurwinkelaanbod mag dan biologisch wezen, maar helaas houdt het daar vaak mee op. Biologisch en kwaliteit moeten wat mij betreft samengaan. Anders blijft biologisch een ideologisch product voor .... een kleine doelgroep.
Ik ben blij dat NWO dat ook lijkt in te zien. Vragen voor mij zijn nu: gaan ze een smaakvoordeel leveren (dat de prijs rechtvaardigt, want biologisch alleen is voor de nieuwe doelgroep niet genoeg) en lukt het organisatorisch.
Laten we het eens gaan vragen.
Ik zal ze deze info doorsturen en ben dan nieuwsgierig of ze überhaupt ook reageren
Ailko, check je mail: heb het Rijnink reeds gevraagd.