Creatief ondernemerschap.
Tot voor kort was de verkoop van verse stamppotten het terrein van slagers en groenteboeren. De Amsterdamse ondernemer Edwin de Koeyer ziet in ambachtelijke stamppotten echter een goede mogelijkheid om de omzet van zijn ijssalon IJscuypje in de winter op peil te houden. Zijn ijssalon IJscuypje wordt daarvoor tijdelijk omgebouwd tot 'Het Stamppotje'.
Een hogere omzet is niet de enige reden: "Ik kan nu het hele jaar door mijn sport bedrijven; in de zomer ijsmixen verbeteren en in de winter op zoek naar nieuwe groenten voor een romige stamppot", zegt De Koeyer. En naar eigen zeggen slaat het aan. "Doordat wij het ouderwetse bakkersgevoel uitstralen en de stamppotten en ijsmixen zelf bereiden met natuurlijke streekproducten van boeren wordt het concept breed omhelsd."
De Koeyer heeft drie ijssalons in eigen beheer en twee franchisenemers in de stad. Per winkel behaalt hij met twee vaste medewerkers een jaaromzet tussen de 300.000 en 400.000 euro per winkel. Volgens hem is het stamppotconcept klaar om uitgebouwd te worden. "Het moet wel exclusief blijven. Het concept mag best groter worden als we maar de "funfactor" behouden en iets liefs blijven uitstralen."
bron: Financieele Dagblad met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken
Tot voor kort was de verkoop van verse stamppotten het terrein van slagers en groenteboeren. De Amsterdamse ondernemer Edwin de Koeyer ziet in ambachtelijke stamppotten echter een goede mogelijkheid om de omzet van zijn ijssalon IJscuypje in de winter op peil te houden. Zijn ijssalon IJscuypje wordt daarvoor tijdelijk omgebouwd tot 'Het Stamppotje'.
Een hogere omzet is niet de enige reden: "Ik kan nu het hele jaar door mijn sport bedrijven; in de zomer ijsmixen verbeteren en in de winter op zoek naar nieuwe groenten voor een romige stamppot", zegt De Koeyer. En naar eigen zeggen slaat het aan. "Doordat wij het ouderwetse bakkersgevoel uitstralen en de stamppotten en ijsmixen zelf bereiden met natuurlijke streekproducten van boeren wordt het concept breed omhelsd."
De Koeyer heeft drie ijssalons in eigen beheer en twee franchisenemers in de stad. Per winkel behaalt hij met twee vaste medewerkers een jaaromzet tussen de 300.000 en 400.000 euro per winkel. Volgens hem is het stamppotconcept klaar om uitgebouwd te worden. "Het moet wel exclusief blijven. Het concept mag best groter worden als we maar de "funfactor" behouden en iets liefs blijven uitstralen."
bron: Financieele Dagblad met dank aan foodholland
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Waarom niet. Op de 'heilige grond' van de Grote Markt in Brussel staat al sinds decennia het restaurant 't Kelderke, met als groot succes allerhande "stoemps". het zit er elke dag vol Japanners en Amerikanen.
Stamppot is helemaal hip, er is zelfs onlangs een kookboek vol stamppotten verschenen:
Stamppot!, Het hele jaar door, Werner Drent en Kim Been
Dat moet toch voldoende inspiratie bieden voor de stamppotsalon.
Een trend in ijscoland? Hier in het dorp heet de ijscoboer nu tot maart de hutspotterie... Ben benieuwd..