Afgelopen zaterdag stond er een artikel in NRC Handelsblad over Unilever's onderzoek naar ijsjes die niet meer lekken en smelten. Handig, want vanwege zo'n lekkend Conotopje of raketje heeft iedereen wel eens een vlek op z'n net schone T-shirt of polo gekregen. Heel vervelend als je er nog de hele dag mee door moet.
Ongetwijfeld vanuit dezelfde bron meldde de London Times van afgelopen maandag dat Unilever samen met onderzoekers uit Cambridge (alweer niet Wageningen!) niet alleen op zoek is naar niet-lekkend, maar ook naar warm ijs. Voortaan zou je geen bevroren Raketten, Magnum's en Ben & Jerry's meer kopen, maar gewoon WARME. Net voor je ze gaat eten bevries je ze even thuis. Dat scheelt bergen energie en dus CO2 uitstoot en dat vinden consumenten tegenwoordig leuk. Marketeers ook, want dan kunnen ze zeggen dat hun product 'groen' is. Daags erop ontkende Unilever dat het bedrijf op zoek is naar warm ijs. Opmerkelijk, die nadruk.
Ik denk dat Unilever zich realiseert dat consumenten geen namaakijs willen. Uiteraard, ijs is ijs. Behalve een domoor, maakt ook niemand een Porsche die begrensd is op 130. Zo'n ding moet scheuren, met piepende banden.
Kennelijk dachten die vrolijke journalisten dat alles
Zo zit het dus niet. Echte marketeers weten beter. Er zijn grenzen aan wat we willen begrijpen. Warm ijs past zelfs niet in ons Priussende gepruts.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Nestlé maakt al jaren een soort 'warm' ijs. Het is een mousse gebonden met Xanthaan gom die je een uur in de vriezer zet voor je deze kan eten. In Italie en Frankrijk ben ik deze al tegengekomen.
Later vandaag zoek ik een link naar het product.
Wat een vondst,Prius ijs. Zou 'em opsturen naar Toyota....
IJsjes móeten lekken en kledderen, dat is de helft van de pret. Anders is het inderdaad - zoals Ron stelt - mousse met nog iets.
Prius-ijs ?????
Is de Prius een standaard voor een lekker, duurzaam ijsje ?
Qua milieuvervuiling erger dan een niet hybride dankzij de ris met accu's, en uit gegevens die ik van Toyota betrok, vrees ik dat ze 2e-hands weinig waard worden: dus versnelde afschrijving met grote kans dat na 4-5 jaar het battery-pack à raison van 3-3.500 euro vernieuwd moet worden. Dus alles behalve duurzaam. Het interessante van de Prius is dat andere belastingbetalers jouw BPM financieren, en mogelijk ook je belastingaftrek als je least.
Een Priusrijder likt stiekem van jouw echte ijsje mee ! ;-)
Hier het schrijven van Toyota dat ik ontving n.a.v. mijn vragen over werkelijke duurzaamheid.
Ligt toch een beetje als een te koud ijsje op de maag… ;-)
(beetje off-topic maar wel anticiperend..)