Rabobank lanceert samen met Rens Kroes ‘Food Forward’. De bank en de influencer willen consumenten en voedselproducenten inspireren om duurzamere keuzes te maken in hoe we met ons eten omgaan. Voor elke Nederlandse regio apart.
Het huidige voedselsysteem schiet tekort. Om in 2050 10 miljard mensen te voeden is er een groene revolutie nodig, vindt de Rabobank. De voedselproductie moet met 60% toenemen om de groei van de wereldbevolking bij te houden, maar zonder dat er extra landbouwgrond bijkomt.
Voor verantwoorde voeding met een kleinere ecologische impact is meer samenwerking nodig in de keten van boer tot bord. Food Forward moet bedrijven daarmee helpen. Hiervoor doet de bank in elk van de 14 food regio's onderzoek, dat een regioscan moet opleveren. In die scan worden de uitdagingen voor de lokale voedselketen zichtbaar. Ondernemers uit de landbouw- en voedingssector, overheden, onderzoekers, en consumenten gaan met die uitkomsten aan de slag. De Rabobank helpt hen daarbij.
Opvallende partner van Rabobank is kookboekenauteur en influencer Rens Kroes. Ook wel bekend van de ophef in 2016 om het kleidrankje. “Het is mijn persoonlijke missie om mensen bewust te maken van gezonde voeding en een duurzaam leven. Voeding is de brandstof voor ons lichaam. Daarom is het belangrijk dat we nadenken over hoe we ons vanaf vandaag, kijkend naar de toekomst, op een duurzame manier kunnen voeden”, aldus Kroes.
De aftrap van Food Forward is op 17 april in Friesland. In 2020 wil de bank het initiatief in elke regio geactiveerd hebben.
Dit artikel afdrukken
Voor verantwoorde voeding met een kleinere ecologische impact is meer samenwerking nodig in de keten van boer tot bord. Food Forward moet bedrijven daarmee helpen. Hiervoor doet de bank in elk van de 14 food regio's onderzoek, dat een regioscan moet opleveren. In die scan worden de uitdagingen voor de lokale voedselketen zichtbaar. Ondernemers uit de landbouw- en voedingssector, overheden, onderzoekers, en consumenten gaan met die uitkomsten aan de slag. De Rabobank helpt hen daarbij.
Opvallende partner van Rabobank is kookboekenauteur en influencer Rens Kroes. Ook wel bekend van de ophef in 2016 om het kleidrankje. “Het is mijn persoonlijke missie om mensen bewust te maken van gezonde voeding en een duurzaam leven. Voeding is de brandstof voor ons lichaam. Daarom is het belangrijk dat we nadenken over hoe we ons vanaf vandaag, kijkend naar de toekomst, op een duurzame manier kunnen voeden”, aldus Kroes.
De aftrap van Food Forward is op 17 april in Friesland. In 2020 wil de bank het initiatief in elke regio geactiveerd hebben.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Karin, we geven graag de gelegenheid om het er over te hebben. Wat vind jij dat we hadden moeten schrijven?
Overigens: influencers bepalen echt hoe mensen denken en gaan dat nog meer doen. Dat vertelden we - nota bene Laurens van Klaveren van onze eigen webbouwer Onstuimig - tijdens ons congres Digital Food onlangs.
Over de filmpjes. Ik denk dat jij deze nog in je hoofd hebt: de 'megalomane'. Er is inmiddels een nieuwe: 'nooit meer honger'.
Kom op Foodlog, van jullie (scherp? zinnig?) verwacht ik meer dan het simpelweg overtypen van het persbericht van de Rabobank. Zeker na hun vorige megalomane reclamecampagne waarin ze beloofden om het wereldvoedselprobleem wel even op te gaan lossen. En dan is het nieuwe idee van het reclamebureau om er dan maar een of andere lifestyle influencer in te fietsen?