In samenwerking met de zelfkazende boeren, de kaashandel en kaasspeciaalzaken organiseert het Voorlichtingsbureau Boerderijzuivel ook dit jaar weer de Oktober Boerenkaasmaand. De actie wordt georganiseerd om de mooie authentieke boerenkaas onder de aandacht te brengen van de consument.
De consument maakt bij aankoop van boerenkaas in de maand oktober vier weken lang kans op een gratis arrangement in het Betere Boerenbed (www.boerenbed.nl ), te besteden in het voorjaar van 2008. Het Betere Boerenbed is er voor iedereen die bewust zoekt naar kwaliteit en kleinschaligheid.
Beleving en ervaring staan voorop in deze ‘kant en klare’ comfortabele Boerenbed-tenten. Een concept dus dat naadloos aansluit bij de authentieke boerenkaas. Deelnemen is heel eenvoudig voor de consument: boerenkaas kopen in één van de deelnemende kaasspeciaalzaken of boerderijwinkels én een vraag over boerenkaas beantwoorden op www.boerenkaas.nl . Deelnemende winkels zijn herkenbaar aan de actieposter. Elke week ontvangen de winnaars per e-mail bericht.
bron: culinair.net
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
De actie wordt betaald door de De Bond van Boerderij-Zuivelbereiders, de boerenkaasmakers dus. Ik vind Onno Kleyns Hollands boerenkaasplankje nog steeds een veel sterker promotie-idee, want je wint er nieuw publiek mee op een nieuw gebruiksmoment voor die kaas. Een "maand van de boerenkaas" valt weg tussen de dag van de arbeid, de week van de lingerie, de maand van het spannende boek, de eeuw van het dier.
"Doel zou moeten zijn om aandeel terug te pakken van allerlei buitenlandse massaproductiekazen, die nu de verjaardagskaasplankjes bevolken."
Is daar de Nederlandse zuivel niet net zelf groot door geworden? Ik geef je gelijk: de kortste keten zou het motief moeten zijn. Maar de vraag die je je kan stellen: wil men wel de eigen boer rijker dus mondiger maken? Of moet de industrie gewoon goed lopen?
Bezoekers van kaasspeciaalzaken zijn al gewonnen voor betere kaas. Waarom maakt het VB daar zijn marketingbudget aan op met deze winkelactie? Deol zou moeten zijn om aandeel terug te pakken van allerlei buitenlandse massaproductiekazen, die nu de verjaardagskaasplankjes bevolken. Kansen te over nu boeren en boerinnen helemaal in zijn met Boer zoekt Vrouw. Of voeren ze ook een bredere campagne?
@D, Wat kaas aangaat is de zaak redelijk goed dichtgetimmerd. denk hierbij ook even aan de confentie van Stresa, waar belangrijke en bepalende afspraken zijn gemaakt voor de gehele kaasindustrie
ah, dat had ik natuurlijk ook zelf op kunnen zoeken.
bedankt voor de link.
en valt me al weer mee. zo cynisch ben ik als consument geworden dus. ik verwacht meteen al dat termen als 'boeren'kaas marketing praatjes zijn en dus niet waar.