Wouter Klootwijk maakte (eer)gisteren verssapverkopers en eierklein- en groothandelaren uit voor taaldieven. Ze stelen de relatie tussen fantasie en feit.
Een achterhoedegevecht? Het lijkt erop dat Grolsch alleen nog heil ziet in het verkopen van de verpakking. Vanmorgen kwam Paul van Veenendaal op marketingfacts.nl met de nieuwste abri-campagne van Grolsch in samenwerking met JC Decaux, dé beheerder van bushokjesreclame in ons land.
Zal best een goed flesje wezen, maar wat is nu het bijzondere van Grolsch? Of is het alleen de verpakking? Kom op zeg.
Dit artikel afdrukken
Een achterhoedegevecht? Het lijkt erop dat Grolsch alleen nog heil ziet in het verkopen van de verpakking. Vanmorgen kwam Paul van Veenendaal op marketingfacts.nl met de nieuwste abri-campagne van Grolsch in samenwerking met JC Decaux, dé beheerder van bushokjesreclame in ons land.
Zal best een goed flesje wezen, maar wat is nu het bijzondere van Grolsch? Of is het alleen de verpakking? Kom op zeg.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 4 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dit is toch van heel andere orde dan wat Wouter Klootwijk in zijn item aan de orde bracht. Geen woord (en dus ook geen leugen....) over de smaak of de kwaliteit van Grolsch, maar puur een manier om de nieuwe verpakking onder de aandacht te brengen. En een geweldig goede manier, wat mij betreft. Slimme aanpak, gebruik maken van de nieuwsgierigheid van mensen. Een poster van alleen het nieuwe flesje had absoluut geen indruk gemaakt, dit wel. En ook geen woord over eventuele kwaliteiten van het nieuwe flesje. Alleen dat-ie nieuw is. En dat is-ie. Geen woord gelogen. Daar kunnen anderen nog wel wat van leren......
Tuurlijk - en absoluut waar - geen woord gejokt. Maar ... waar is het product? Ga me niet vertellen dat het biertje lekkerder is in dit nwe flesje.
Wie herinnert zich de laatste reclame van bier die over de smaak of kwaliteit van dat biertje ging?
Bij de marketing van massabier gaat het niet om smaak. Daarom is Grolsch sterk bezig met zijn aparte flessen. Een uitzondering is Brand die kok Hans van Wolde van Beluga een tijdje terug in een commercial liet zeggen dat dit 'Limburgse champagne' is. Als mensen vragen om champagne serveert hij ze Brand.
Wouter, ze verschillen toch echt van smaak en juist Grolsch was toch een premiumbier? Toch nep dan?
@ Dick, niet nep maar het publiek vindt informatie over de smaak niet altijd zo interessant. Heel veel producten hangen op hun verpakking en dat zijn niet perse de meest onsmakelijke producten.