image Bio is hot. Zowel posi- als negatief.

Eergisteravond hoorde ik nog op het nieuws dat mensen zich steeds meer gaan storen aan de promotie van bio als logisch en van de weeromstuit de kont tegen de krib gooien. Gisteren dit bericht dat juist het belang van biologisch weer onderstreept.
Mist de politiek de aansluiting met het volk of mis ik iets?

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel overhandigt op 4 december het boek
‘Visie op Biologisch’ aan de Vaste Kamercommissie van Landbouw en Voedselkwaliteit. Hierin verwoorden twintig topmensen uit industrie, handel en politiek hun visie op biologisch. Aan het woord komen onder meer Dick Boer (Albert Heijn), Gerda Verburg (LNV), Marcel Oosterwijk (Lidl) en Felix Cohen (Consumentenbond). Het boek is bedoeld voor het bedrijfsleven en de overheid.

Volgens het CBL was 2007 een topjaar voor biologisch. De verkoop van biologische producten steeg in de eerste helft met 15%. Het bureau verwacht dat het jaar zal afsluiten met een recordomzet van € 530 miljoen. De activiteiten van de Task Force Biologische Marktontwikkeling waren hierbij belangrijk. Supermarkten zijn van plan biologisch twee keer zo hard te laten groeien als de totale markt. Dergelijke producten gaan vaker in de aanbieding en er komen meer huismerken in een biologische variant.

bron: CBL met dank aan VMT
Dit artikel afdrukken