image

Ik zie het al voor me. Eerst een ellenlange vragenlijst en daarna lekker eten. Ahum ... zodra je iets vergeten bent af te checken krijg je een giga boete aan je kont als ondernemer. Customer Relation Management (CRM) heet dat tegenwoordig in goed Nederlands.

De Europese Commissie wil dat ook restaurants, cafetaria’s en andere cateraars hun klanten actief informeren over risico’s die de producten die zij aanbieden kunnen hebben voor allergiepatiënten. Deze verplichting is een onderdeel van het nieuwe voorstel van de Europese Commissie voor etikettering van verpakte en onverpakte voeding. Zeventig procent van de levensbedreigende allergische reacties vindt plaats als mensen buiten de deur eten, aldus Europees topambtenaar Alexandra Nikolakopoulou.

Ook bakkers, slagers, traiteurs en marktkramen die niet-voorverpakt voedsel verkopen moeten informatie geven over de risico's van hun producten voor allergiepatiënten. Koninklijke Horeca Nederland vindt het Europese voorstel overbodig. Volgens de organisatie kunnen klanten voordat ze een bestelling doen ook zelf aangeven dat ze ergens allergisch voor zijn.


bron: AD met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken