imageTesco's, de Engelse supermarktketen, is door een Engelse rechtbank veroordeeld tot een boete van GBP 15.000 omdat het een brood heeft verkocht waarin een stukje isolatiemateriaal was meegebakken. Dat meldt Which, zeg maar de Engelse Consumentenbond.

Dat kan natuurlijk gebeuren. Waarom zo'n hoge boete? Omdat het bedrijf arrogant was omgegaan met de klacht van een klant. Het incident dateert van 2 jaar geleden. Het bedrijf gaf nooit thuis op de klacht, ook niet nadat er een officieel onderzoek moest worden ingesteld. Eindelijk, na 2 jaar, kwam er een excuus met wat waardebonen (twv GBP 100) om de klant tevreden te stellen en - zo leek het in ieder geval - om van de zaak af te komen.

Dat vond de rechter te gortig en een nogal 'hol' excuus: zo ga je niet met mensen om. Nu betaalt Tesco's naast de boete GBP 15,944.33 gerechtelijke kosten. De klant van het geïsoleerde brood krijgt op last van de rechter 250 pond schadevergoeding.
Dit artikel afdrukken