image

Marktonderzoeker GfK Panelservices vergeleek bij een aantal supermarktformules de verkoop van brood met het totale marktaandeel en zag onderling veel verschil. Spar kwam met een fair share aandeel van 156 als beste broodverkoper uit de bus. Dat wil zeggen dat ze 56 procent meer brood verkoopt dan op grond van het marktaandeel verwacht mag worden. Albert Heijn haalde verrassend genoeg niet eens in de top tien. De Konmar Superstores, nu onderdeel van Albert Heijn, doen het volgens het onderzoek wel goed met een fair share van 146. Volgens het blad Distrifood wil Albert Heijn zich meer op de brood markt richten omdat ze daar kansen heeft laten liggen. Woordvoerster Els van Dijk van Albert Heijn ontkent dat het bedrijf bezig is met een inhaalslag op de broodmarkt. Wel zijn onder het AH Excellent label onlangs 11 authentieke Franse broden geïntroduceerd maar deze assortimentsuitbreiding stond al op stapel.

bron: mkbnet
Dit artikel afdrukken