Het Knorr-programma kreeg na de lancering wereldwijd aandacht, zegt Knorr tevreden.
Het World Economic Forum, Food & Land Use Coalition (FOLU) en het Chefs' Manifesto vinden de lijst een bijdrage aan de bio- en voedingsdiversiteit. In Mexico werden 900 docenten opgeleid in het gebruik van de lijst zodat zij 50.000 studenten gezonder leren koken. Wereldwijd zegden 350 chef-koks toe de Future 50 Foods te gaan gebruiken.
Cateraar Sodexo introduceerde de Future 50 Foods ingrediënten in 5.000 keukens in de VS, Frankrijk, België, Nederland en Groot-Brittannië, met plannen voor nog eens 10 landen. Supermarktketen Carrefour gaat Future 50 Foods-stations in de winkels plaatsen en verpakkingsvrije-ingrediëntendispensers om klanten te stimuleren gevarieerder en duurzamer te koken. In Duitsland resulteerde de overstap naar linzen in een recept in 83% CO2-reductie van de voetafdruk van dat Knorrproduct.
Ook de Nederlandse consument gaat er wat van merken. Nu al past Knorr de Future 50 Foods toe in de variatietips van tien Wereldgerechten. Dit jaar komen daar nog vier bij, plus een nieuw Wereldgerecht, Miso Ramen, met onder meer zeewier.
Op korte termijn - de komende 2 jaar - gaat Knorr in zijn 10 belangrijkste markten 25 nieuwe, op Future Foods gebaseerde producten op de markt brengen. Unilevers nieuwe Global Food Innovation Centre in Wageningen, Hive, tekent voor het leeuwendeel van de innovaties.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Alle ogen zijn gericht op Knorr. We moeten o.a. aan de wilde rijst, toe maar. Echte wilde rijst is onbetaalbaar. Hoe wild is wild van rijstboerderijen?
WNF en Knorr die samen aan de weg gaan timmeren... oei, dat voorspelt niet veel goeds.
Mijn voorstel: Pandabeertjes biefstuk met viooltjes. Jammie.
Blijkbaar moet de doelgroep uitgebreid worden en/of heeft soja (terecht) een slechte naam gekregen.
Waarom niet meer aandacht voor bijvoorbeeld Nederlands voedsel-erfgoed. Bonen, fruitrassen.... enz, enz. Lokaal, aangepast aan de plaatselijke omstandigheden, biodiversiteit, https://nl.wikipedia.org/wiki/Terroir
Allemaal weggepest door grote voedsel reuzen.
https://www.foodlog.nl/artikel/frans-boerenbeleid-geeft-een-nieuwe-samenleving-vorm-zegt-minister-travert/
Ik snap dit niet. HAK doet al zijn uiterste best om de consument aan de peulvruchten te krijgen.
Laten we het eerst maar doen met wat we al hebben, want daarmee kunnen we toch prima gezond eten?
De spliterwten hebben ons gisteravond prima gesmaakt...
Zo wil het voedingsmerk een steentje bijdragen om de gezondheid van de mensen en de planeet te helpen verbeteren.
Of beter:
Zo wil het voedingsmerk een steentje bijdragen om de winstmarges van de aandeelhouders en het bedrijf te helpen vergroten.
Peter, wat is er nou precies mis met het feit dat een bedrijf geld wil verdienen? Als het dat niet doet, verdwijnt het.
NGO's hebben ook verdienmodellen. Sommige zelfs riante. Waarom mogen zij wel geld verdienen en bedrijven niet? Dit is geen retorische vraag maar een echte: waarop maak je die knip tussen goed en fout?