‘Debbie Duurzaam’ is de over-the-top hoofdrolspeelster in een nieuwe online campagne die vijf verschillende keurmerken onder de aandacht moet brengen. Ze is dol op mensen die keurmerk-eten maken. Ga jij ook van haar houden?
De verschillende keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade gaan dit najaar samenwerken om consumenten meer bewust te maken van gecertificeerde producten. Ieder keurmerk heeft een eigen promotieweek: de Bio10daagse, de Bewuste Visweek, de Beter Leven Week en de Fairtrade week. Aangezien ze allemaal dezelfde doelstelling en doelgroep hebben, bundelen ze nu hun krachten in een gezamenlijke online campagne.
Debbie Duurzaam is het personage dat ervoor moet zorgen dat mensen producten met een keurmerk gaan kopen. In het eerste filmpje knuffelt ze bio-wortelboer Douwe plat. De overige filmpjes worden in de komende 3 weken online gezet. Vind je ze leuk, schrikken ze je af, laten ze je gillend wegzappen of haal je er gewoon je schouders over op?
Dit is filmpje nummer 1:
Dit artikel afdrukken
Debbie Duurzaam is het personage dat ervoor moet zorgen dat mensen producten met een keurmerk gaan kopen. In het eerste filmpje knuffelt ze bio-wortelboer Douwe plat. De overige filmpjes worden in de komende 3 weken online gezet. Vind je ze leuk, schrikken ze je af, laten ze je gillend wegzappen of haal je er gewoon je schouders over op?
Dit is filmpje nummer 1:
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Leuk filmpje hoor. Wel een beetje preek voor eigen parochie.
ik ben geen marketeer maar vind het wel een aardig filmpje. Als ik me verplaats in de kijker dan denk ik dat het meer mensen aanspreekt dan Grachtengordelaars en bejaarden
"...de Bio10daagse, de Bewuste Visweek, de Beter Leven Week en de Fairtrade week. Aangezien ze allemaal dezelfde doelstelling en doelgroep hebben..."
Afgaand van het bovenstaand reclamefilmpje heb ik een duister vermoeden waaruit die doelgroep en het intellectueel vermogen van die groep bestaat.
Ik zou die doelgroep best durven omschrijven, maar dan wordt ik waarschijnlijk van Foodlog verwijderd..
Wat ik niet begrijp, is dat Nederland een enorm gigantisch reclamebudget moet hanteren om tot verkoop te komen.
Wie de Vlaamse (Belgische) tv bekijkt, ziet tv-reclames van hooguit 5-6 seconden en maximaal 2 reclames per zeer spaarzaam blok.
Schat de totale reclametijd op ca. 1% van de junk die je op NPO en reclamezenders ziet.
En toch is er een beter en interessanter levensmiddelenaanbod dan 'hier in Nederland'.
Kan iemand me uitleggen waarom klanten in Nederland zo'n overweldigende hoeveelheid stupide reclame nodig hebben om tot aankoop te komen ?
Moeten ze gestuurd worden, of laten ze zich graag sturen ? En waarom ?
Wouter#
Ik moet solidair zijn met mijn dorpje. Sinds HAK de bruine-bonen-boeren hier op de pijnbank gelegd heeft om tegen afbraakprijzen de 'bruune' bonen af te nemen, zijn ze gestopt met HAK.
Ze kunnen van HAK wel gehakt maken. Ik dus ook...
Heb het 31 seconden volgehouden, wat een afgrijselijk filmpje. Worteltjestaart heeft ze zelf gebakken? Nou nee hoor, die komt bij de Aldi vandaan, zo zien ze er daar uit, staan naast dezelfde kleine maat Red velvet taartjes...........Ik snap nu waarom ik absoluut geen gewone tv meer kijk............
#8
Beetje makkelijke kritiek hoor. Bejaardenmarketing
- Het benodigde budget voor een TV reclame met bekende NL ers is van een andere orde. Dit kost niet veel.
- Deze uiting is gericht op sociale media. Twitter berichtje met grappige link. Facebook etc
- daarnaast is adverteren voor 1 merk anders dan voor de opdrachtgevers van dit initiatief. Niet zo makkelijk hoor.