De Efteling in Kaatsheuvel biedt vanaf begin deze maand verse snacks, maaltijden en smoothies. Daarmee hoopt het pretpark zijn bezoekers gezonder van sprookjes te kunnen laten genieten.
Het nieuwe assortiment wordt verzorgd door FoodforFun, onderdeel van partycateraar Maison van den Boer. Het bestaat uit onder meer natriumarme, glutenvrije en vegetarische producten.
Maison van den Boer meldt dat extra aandacht is besteed aan het verlagen van de loze calorieën door de voedingswaarde te verhogen. De Efteling verkoopt in een bij het themapark passende stijl ‘De Gulle Knapzak', een nieuw picknickconcept in de vorm van een mandje waaruit mensen tijdens hun sprookjesavontuur kunnen eten.
Het Radboud Universitair Medisch Centrum Nijmegen ontwikkelde in samenwerking met jonge kankerpatiënten de nieuwe voedingsformule FoodforCare. Maison van den Boer zegt kennis van dit concept te hebben gebruikt voor FoodforFun. Het zou ook voor niet-patiënten gezonder zijn.
Dit artikel afdrukken
Maison van den Boer meldt dat extra aandacht is besteed aan het verlagen van de loze calorieën door de voedingswaarde te verhogen. De Efteling verkoopt in een bij het themapark passende stijl ‘De Gulle Knapzak', een nieuw picknickconcept in de vorm van een mandje waaruit mensen tijdens hun sprookjesavontuur kunnen eten.
Het Radboud Universitair Medisch Centrum Nijmegen ontwikkelde in samenwerking met jonge kankerpatiënten de nieuwe voedingsformule FoodforCare. Maison van den Boer zegt kennis van dit concept te hebben gebruikt voor FoodforFun. Het zou ook voor niet-patiënten gezonder zijn.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Zou De Efteling dit persbericht met die verwijzing naar kankerpatiënten goedgekeurd hebben?
Wat mij opvalt: cateraars - je hoort er meer - weten meer van voeding en gezondheid dan de dokter en professor in de voeding en maken je er nog gezond mee ook tijdens je bezoekje aan de Efteling. Hoe komt dat opeens en klopt dat wel?
NB: de Efteling zelf hoor ik zulke claims niet maken in het filmpje op de site die je linkt. Daar hoor je: 'als de klant vers wil, dan krijgt ze vers en niet iedereen wil gezond eten'.
Dick, wat hierbij komt is dat consumenten buitenshuis meer open staan voor nieuwe producten. Dat komt denk ik omdat thuis mensen meer in een routine zitten, en er daar dus -letterlijk- minder bewuste keuzes worden gemaakt.
Tuurlijk, restaurants, bedrijfskantines en dit soort plekken is heel geschikt om mensen iets nieuws te laten ontdekken.
Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de gezondheidsclaims die gemaakt worden. Weet jij waar ze op gebaseerd zijn? Ik niet nl.
Dick, mentale claims (zoals gezondheid) hebben in een systeem dat meer bewustzijn in de aankoop vraagt meer kans. Dat is mijn verklaring waarom in het cateringkanaal ondernemers ermee werken, omdat ze zien dat het aanslaat.