Maison van den Boer meldt dat extra aandacht is besteed aan het verlagen van de loze calorieën door de voedingswaarde te verhogen. De Efteling verkoopt in een bij het themapark passende stijl ‘De Gulle Knapzak', een nieuw picknickconcept in de vorm van een mandje waaruit mensen tijdens hun sprookjesavontuur kunnen eten.
Het Radboud Universitair Medisch Centrum Nijmegen ontwikkelde in samenwerking met jonge kankerpatiënten de nieuwe voedingsformule FoodforCare. Maison van den Boer zegt kennis van dit concept te hebben gebruikt voor FoodforFun. Het zou ook voor niet-patiënten gezonder zijn.
Niels #1, en Radboudumc, zouden die er blij mee zijn?
Slinks trucje hoor, van Maison van den Boer. Ze mochten deelnemen aan een serieus project van Radboudumc en gebruiken dat nu om leuke commerciële conceptjes rond op te tuigen met de schijn van wetenschappelijk onderbouwd gezond.
De schijn inderdaad, want nergens wordt expliciet uitgesproken dat dit nieuwe aanbod van de Efteling gezond is. Vers en verantwoord zijn de toverwoorden, zowel bij Maison van den Boer als de Efteling. En met vers en verantwoord kun je nog alle kanten op. Maar, geen gezondheidsclaims hier dus Dick.