Unilever verkoopt voor 630 miljoen euro de olijfolietak van het merk Bertolli aan Grupo SOS, lees ik op nu.nl. De margarines, pastasauzen en maaltijden van het merk Bertolli blijven echter in handen van onze multinational. Deze keuze past in het vorig jaar aangekondigde reorganisatieplan, waarbij het bedrijf minder renderende onderdelen en strategisch ongewenste afstoot. Eerder stootte Unilever kaasmerk Boursin en Komili, de Turkse marktleider in olijfolie af. De Amerikaanse wasmiddelentak is nog te koop.

Het is Unilevers missie vitaliteit toe te voegen aan het leven. Wij voorzien in de dagelijkse behoefte aan voeding, hygiëne en persoonlijke verzorging met merken die mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen.

Olijfolie hoort daar niet meer bij. Met Bertolli werd 380 miljoen euro omgezet, daar zal het niet aan hebben gelegen. Hebben basisproducten te weinig concurrentiekracht?
Dit artikel afdrukken